Monday 13 January 2014

Italian holiday part VII - VENICE day1

Wenecja-  miasto bajka. Przez te dwa dni jakie dane mi bylo spedzic w Wenecji takie wlasnie odnioslam wrazenie. Jest wrecz bajkowo piekna, prawie nierzeczywista, nierealna w tej swojej urodzie. Oczarowala mnie, zachwycila architektura, klimatem, kolorami. Brzmi to banalnie, ale doprawdy brak slow zeby opisac swoj zachwyt tym miejscem. Tak rozna, tak inna niz wszystkie do tej pory poznane miasta. Skradla moje serce juz na zawsze. Na pewno powroce tam jeszcze, tym razem na dluzej! 

Venice is like a fairytale city that you can not fail to be impressed by, with its magnificent colors and impressive architectural harbour, I was  enchanted by the wonders I saw.  I lost my heart to Venice and long to make a return visit looking at and soaking up this place and its atmosphere.
,

                           Bazylika Santa Maria della Salute
                           Basilica of Santa Maria della Salute


      Kosciol San Giorgio Maggiore
Church of San Giorgio Maggiore 


Na Ponte della Paglia
Ponte della Paglia


         Dzwonnica Kosciola San Giorgio degli Greci
Bell Tower of San Giorgio degli Greci Church



Most Westchnien- najslynniejszy z mostow weneckich. Legendy glosza, ze zakochani ktorzy pocaluja sie na tym Moscie, rychlo stana na slubnym kobiercu ;-). Jego nazwa wziela sie zas od westchnien skazancow, ktorzy po raz ostatni mogli spojrzec z tego Mostu na swiat...

Bridge of Sighs


 Libreria Marciana ( fasada biblioteki)
Libreria Marciana


Wieza zegarowa na Placu Sw. Marka. Uwage zwiedzajacych przyciaga oryginalny zegar i umieszczone na szczycie dwie figury Maurow wybijajace godziny

St. Mark's Clock Tower


Dzwonnica Sw. Marka z widoczna niewielka dobudowka zwana Loggetta

St. Mark's Bell Tower


Palazzo Ducale (Palac Dozow)
Palazzo Ducale


Bazylika Sw. Marka
St. Mark's Basilica


...a wieczorem pora na male wloskie'' co nieco'' w restauracji Rossopomodoro...
A nice meal in Rossopomodoro restaurant....


Wenecja o zmierzchu. Chyba jeszcze piekniejsza niz za dnia....
Venice after dark...


 
    cdn...

31 comments:

  1. Lovely pics! Venezia is an amazing city!
    Have a nice day!

    Viky --- MySecretFashionPoison

    ReplyDelete
  2. Będę tam kiedyś! Cudowne miejsce <3

    ReplyDelete
  3. Ach, Wenecja:)
    Ja byłam tylko jeden dzień, i jestem oczarowana:)
    piękne zdjęcia
    pozdrawiam Agnieszka

    ReplyDelete
  4. Amazing pics, such a beautiful city
    I am inviting you to enter phone covers giveaway
    http://www.beingbeautifulandpretty.com/2014/01/spice-up-your-phone-giveaway.html?m=0
    Kisses
    www.beingbeautifulandpretty.com

    ReplyDelete
  5. thanks for such a good post, I liked many photos insanely beautiful city)

    ReplyDelete
  6. OMG amazing post, nice pics!! all beautiful my dear

    kisses

    ReplyDelete
  7. Wspomnienia ożyły po tym wpisie...byłam dawno temu bo w latach 90 i też mnie oczarowała, choć bardziej oczarowała mnie Florencja...pozdrawiam...cudne zdjęcia....

    ReplyDelete
  8. Bardzo fajny blog
    Może wpadniesz do mnie
    Zapraszam do obserwowania i komentarza
    Proszę obserwujcie
    http://adek-adrian756.blogspot.com/?m=1

    ReplyDelete
  9. Piękne zdjęcia i wycieczka też oczywiście:)))bardzo lubię weneckie maski:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja rowniez bardzo lubie maseczki weneckie. Moglabym w nich chodzic na co dzien;-) Przywioszlam sobie kilka bo sa naprawde przepiekne!

      Delete
  10. prześliczne zdjęcia!!
    Kurcze Wenecja jest przepiękna, byłam tam ale tylko na jeden dzień.
    To są zdjęcia z teraz? Zastanawia mnie.. Jak ciepło jest teraz w Wenecji?
    pozdrawiam serdecznie
    Marta z creativamente
    http://creativamente-o-sztuce.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie, zdjecia sa z sierpnia. Wtedy bylo bardzo cieplo i slonecznie. Sama jestem ciekawa jakie temperatury tam obecnie panuja :-)

      Delete
  11. Wow, co za piękne zdjęcia i jakie widoki :)

    ReplyDelete
  12. Wenecja to moje wielkie marzenie. Przepiękne zdjęcia. Dziękuję za tę wirtualną podróż. Ślicznie wyglądałaś. Pozdrawiam ciepło!

    ReplyDelete
  13. O tak, Wenecja jest piękna ;) Też byłam raz i oczarowało mnie to miasto. Niestety nie miałam jeszcze profesjonalnego sprzętu, aby uwiecznić to piękno, więc myślę, że teraz muszę się tam wybrać i porobić jakieś sesje zdjęciowe ;) Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  14. such great!
    No matter what you're going through, it's always better if you have people to share it with.
    thank you for sharing this to us ,enjoy here
    Hope to be your friend soon Pls post more!

    http://me-poppy.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. No kochana, wcale się mnie nie dziwi Twój zachwyt, bo zdjęcia rzeczywiśćie robią mega wrażenie :D przepiękne, malownicze miasto, cudowne widoki, tylko pozazdrościć takiego wyjazdu :) Aż nabrałaś mi ochoty na taki wyjazd, teraz będę męczyć mojeog lubego... :) hehe Ale byłaś tam chyba już jakiś czas temu prawda? bo tak cieplutko i słonecznie jest :) Gorące pozdrowionka :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ;-D Kochana wierc mu dziure w brzuchu bo naprawde warto tam pojechac. Bylam pare miesiecy temu w sierpniu, pozdrawiam!

      Delete
  16. Super amazing photos. Thank you for sharing! :)

    ReplyDelete
  17. Gorgeous photos, Venice is amazing! :) xoxo

    http://electricsunrise.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
  18. Rozmarzyłam się i zatęskniłam, za Italią... <3

    ReplyDelete
  19. Wszystkie Twoje płaszczyki-kurteczki biorę w ciemno. Piękne zdjęcia:))

    ReplyDelete